Meteograma para O Barco de Valdeorras +48h

lunes, 9 de marzo de 2009

Resumen Mes Febrero MeteoGalicia

(Texto sin Traducir)

1.- Resumo

Mes frío e seco, con predominio anticiclónico na segunda metade
O mes de febreiro podese dividir claramente en duas partes ben diferenciadas. Por unha banda nos primeiros 10 dias estivemos cunha situacion moi inestable, que continuaba a do mes anterior. Esta situacion vina determinada pola presencia de aire frio en altura que alimentaba sucesivas borrascas. A partir do dia 10 este aire frio desprazouse cara o leste de Europa e un anticiclon situouse o norte da peninsula Iberica, propiciando un longo periodo de estabilidade. Asi, nos primeiros 10 dias do mes tivemos precipitacions xeneralizadas, destacando principalmente os dias 4, 5 e 9. Nesta ultima xornada tivemos un novo caso de cicloxenese explosiva, ainda que desta volta, e a diferencia do acontecido duas semanas antes con Klaus, o centro desta cicloxenese moveuse algo mais o norte, de xeito que os refachos de vento non foron tan intensos. De calquera xeito durante esta xornada practicamente en toda Galicia se superaron os 100 km/h. Esta cicloxenese marcou o final dunha etapa moi inestable, quedando o dia 10 Galicia ainda con chuvascos e baixas temperaturas, pero a partir do dia 11 as altas presions situaronse estacionarias o norte da peninsula Iberica, facendo de barreira para a chegada de calquera fronte ou inestabilidade dende o Atlantico. Este anticiclon estivo practicamente sen cambios ata o derradeiro dia do mes, deixando 18 dias consecutivos de tempo seco e soleado en xeral. As neboas predominaron durante as manas no interior, mentres que soamente se viron algunhas nubes no norte de Lugo. En canto as temperaturas a nota dominante foron as baixas temperaturas nocturnas, con presencia de xeadas, e altas temperaturas diurnas, chegando a dispararse ata valores proximos os 25oC.

Temperatura
As temperaturas medias do mes estiveron lixeiramente por debaixo do agardado neste mes. Sen embargo, se examinamos as temperaturas minimas e maximas por separado,vemos comportamentos diferentes. Asi, os valores maximos estiveron por riba dos agardados, mentres que as minimas presentan valores por debaixo dos normais. Este comportamento responde a permanencia dun anticiclon durante a maior parte do mes.

Precipitación
O mes pode considerarse en xeral seco ou moi seco debido o longo periodo anticiclonico de tempo seco e soleado. Ainda asi houbo zonas de Galicia,comeadamente a provincia de Ourense, onde as chuvias acumuladas foron suficientes para considerar o mes normal debido o periodo de chuvias dos primeiros 10 dias.A zona onde o deficit foi mais acusado e novamente o area das Rias Baixas.

Fuente: MeteoGalicia

No hay comentarios: